Toeristische Fietstocht.

geen plaatje beschikbaar Op woensdag 3 juli a.s. organiseren we weer onze traditioneel jaarlijkse fietstocht. De deelname hieraan staat open voor iedereen. De afstand bedraagt ca. 38 kilometer en de te volgen route wordt door middel van bordjes aangegeven en voert enkel via verharde wegen. Het inschrijven en vertrek is zoals gewoonlijk bij ‘de Halle’, aan de Rooseveltlaan in Axel. Dit tussen 9.30 uur tot 12.00 uur. Het is nog steeds moeilijk om locaties te vinden die kunnen fungeren als stopplaats waar wat genuttigd kan worden. Op woensdag zijn immers niet veel gelegenheden geopend. Of men is wel geopend maar dan pas laat in de middag. Gelukkig is het ons wederom gelukt om een mooie route met 2 stopplaatsen uit te zetten.
Vanaf de start in Axel gaat de route via de Sassing en de Zwartenhoekse Zeesluis naar Westdorpe. In deze plaats is na ca. 12 km bij ‘de Baeckermat’ de eerste stopplaats. Na het verlaten van Westdorpe gaan we vanaf de Oudenburgse Sluis een stukje door het land van onze zuiderburen, waarbij we bij Overslag weer op Nederlandse bodem komen. Hierna gaat het naar de 2e stopplaats in Zuiddorpe bij café ‘’t Gemeentehuis’, welke gevestigd is op het prachtige Dorpsplein. Op de teller staat dan ca. 27 kilometer. Via de Bonte Koe, Boerenkavelweg en Het Zand voert de route verder richting de eindbestemming.
Na afloop van de tocht ontvangt elke deelnemer een heerlijke en gratis wafel, gebakken door onze vrouwelijke vrijwilligers en bestuursleden. Verder wordt onder de aanwezige deelnemers een aantal prijzen verloot. De niet afgehaalde prijzen worden niet nabezorgd en komen te vervallen.
De deelnamekosten voor dit evenement bedragen, ondanks dat het afgelopen jaar de prijs van praktisch alles is gestegen, nog steeds onveranderd € 3,- per deelnemer. Kinderen onder begeleiding mogen gratis deelnemen. Deelname is geheel op eigen risico en uiteraard dienen de geldende verkeersregels te worden gerespecteerd. Er is een pechdienst aanwezig en evenals de vorige edities van onze fietstochten verleent ‘St. Ludwina’, de EHBO-vereniging uit Koewacht, welke al meer dan 76 jaar bestaat, haar medewerking aan dit evenement. Hopelijk blijven zij deze dag werkloos. Het bestuur en de vrijwilligers van de Seniorenvereniging Kanaalzone hopen jullie deze dag allen te mogen begroeten en dat het een mooie fietsdag mag worden! Voor verdere informatie en inlichtingen kunt u terecht bij Bram van de Velde, email: bravel@zeelandnet.nl.

Bingo!

geen plaatje beschikbaar Alle bingo's zijn in de Halle.
Behalve de kerstbingo zijn de bingo's van de SVK allemaal op de vierde vrijdag van de maand. Voor 2024: 26 januari, 23 februari, 22 maart, 26 april, 24 mei, 28 juni, 26 juli, 23 augustus, 27 september, 25 oktober, 22 november, 4 december Sinterklaasbingo. De bingomiddagen zijn vrij toegankelijk. De zaal is open om 13.30 uur. De bingomiddag begint om 14.00 uur en eindigt om 16.30 uur (i.v.m. taxivervoer). Bingokaarten kosten € 1,50 per stuk (7 ronden); prijs koffie/thee: € 1,00.

De Belastingservice

geen plaatje beschikbaar De Belastingservice bestaat uit een team van belastinginvullers die helpen bij het invullen van belastingaangiften en het aanvragen/wijzigen van Toeslagen. Op 20 maart 2024 is er een invuldag voor onze leden belegd in de Halle. Informatie hierover vindt u in de nieuwsbrief van februari 2024.
Na deze invuldag kunt u eventueel altijd nog contact opnemen met ons ombudsteam: telefoonnummer 0115-565027, 06-40256578. Zo mogelijk zullen zij u dan verder op weg helpen. Deze gratis service is alleen voor leden van de Seniorenvereniging Kanaalzone.