Bingo!

geen plaatje beschikbaar Alle bingo's zijn in de Halle.
Behalve de kerstbingo zijn de bingo's van de SVK allemaal op de vierde vrijdag van de maand: 28 oktober, 25 november, woensdag 7 december. De laatste bingo van het jaar is dus niet op een vrijdag, maar op een woensdag (kerstbingo). De bingomiddagen zijn vrij toegankelijk. De zaal is open om 13.30 uur. De bingomiddag begint om 14.00 uur en eindigt om 16.30 uur (i.v.m. taxivervoer). Bingokaarten kosten € 1,50 per stuk (7 ronden); prijs koffie/thee: € 1,00.

Feestmiddag - optreden Jacco Ricardo

geen plaatje beschikbaar Seniorenvereniging Kanaalzone organiseert op donderdag 17 november a.s. in de grote zaal van de Halle te Axel. Aanvang 13.30 uur. De zaal is een uur eerder open - om 12.30 - zodat iedereen tijd heeft om van een kopje koffie of thee met lekkers te genieten voor het optreden van Jacco Ricardo begint.
Jacco Ricardo is een stemmingskanon die voor de nodige ambiance zorgt. Jacco Ricardo is een charismatische zanger en een ras entertainer. Hij weet met zijn eigen stijl en uitstraling de bezoekers in de zaal te veranderen in één deinende massa. Met veel gevoel voor show brengt Jacco Ricardo een breed repertoire. Hij zingt de meest uiteenlopende hits van de afgelopen 40 jaar, alsook zijn eigen singles. Hij brengt gewoon de perfecte mix tussen schlagers en foute hits. Kortom: het belooft een plezierige, vrolijke middag te worden, zodat we even onze zorgen op zij kunnen zetten. U zult er zeker geen spijt van krijgen deze middag te bezoeken. Leden van de Seniorenvereniging Kanaalzone hebben gratis toegang op vertoon van hun lidmaatschapskaart, niet-leden betalen € 12,50. Kaarten zijn verkrijgbaar bij de bestuursleden of aan de zaal.
Als u lid wordt van onze vereniging kunt u deze voorstelling ook gratis bijwonen. Inschrijfformulieren zijn aan de zaal verkrijgbaar. Leden kunnen zich aanmelden via de website. Hopelijk kunnen we deze middag veel leden en niet-leden begroeten!

Bourgondier

geen plaatje beschikbaar Deze activiteit is alleen voor leden: een middagje bowlen bij de Bourgondiër te Hulst (Tolweg 109, 4561 RL Hulst, tel. +31-114 76 01 70). Deze bijzondere middag houden we op donderdag 10 november a.s. De bijdrage bedraagt € 17,50 p.p. Er zijn tien banen beschikbaar, op elke baan kunnen er 6 mensen spelen. Dus er kunnen 60 mensen inschrijven. U kunt ook meegaan als toeschouwer, dan bedragen de kosten € 9,50 (voor koffie/thee en een stukje appeltaart). We beginnen om 13.30 uur met koffie/thee en een appelpunt. U krijgt twee bakjes koffie/thee. Daarna bestaat de mogelijkheid om 1½ uur te bowlen. Voordat we kunnen beginnen moeten we een goed paar passende schoenen uitzoeken. Als iedereen goed geschoeid is, kunnen we gaan bowlen. Dan is het ondertussen 15.00 uur. We stoppen om 16.30 uur. Verdere consumpties op deze middag zijn voor eigen rekening. Het is de bedoeling dat u met eigen vervoer naar de Bourgondiër komt. Wellicht is het mogelijk om nog iemand mee te nemen, zodat we met zo weinig mogelijk auto’s moeten rijden (carpoolen). Mocht u onverhoopt toch vervoer nodig hebben, laat het dan even weten aan Rien de Regt (06-51084943). Dan dragen wij er zorg voor dat u de Bourgondiër toch kunt bezoeken. En uiteraard wordt u na afloop ook weer naar huis gebracht. Gelieve u aan te melden voor 1 november kan per email bij Rien de Regt, of op de website. Uw inschrijving is definitief als het verschuldigde bedrag (€ 17,50 p.p.) gestort is en vol=vol. Het verschuldigde bedrag kunt u storten op rekeningnummer NL15RABO 0314082972 t.n.v. SVK onder vermelding van “bowlen”.

Quiz en muzikaal optreden Leo Simoskie.

geen plaatje beschikbaar op woensdag 7 september a.s. in De Halle te Axel.Aanvang 13.30 uur, de zaal is open om 13.00 uur. Einde: 17.00 uur.
Het programma voor deze middag ziet er in grote lijnen als volgt uit:
13.00 uur: Zaal open. Natuurlijk organiseren wij weer een grote verloting met mooie prijzen. De prijs van de loten: 4 loten voor één euro.
13.30 uur: Welkomstwoord door de voorzitter; u wordt verwelkomd met koffie of thee en iets lekkers. Daarna organiseren we een grootse quiz, opgezet door onze quizmaster Bram van de Velde. De quiz is zeer gevarieerd van samenstelling: vragen uit de streek, muziekvragen, e.d. Iedereen moet in staat zijn om een mooie score te behalen. Er zijn enkele kleine prijsjes beschikbaar. De top drie van de vorige keer: Adrie Vasseur, Hedwig Vasseur en Antoine de Coninck. Hoe zal het podium er aan het eind van deze middag uitzien? Deze quiz bestaat uit 8 rondes. Na vier rondes wordt de tussenstand opgemaakt. Deze middag wordt muzikaal omlijst door Leo Simoskie.
In de pauze is er tijd voor een drankje en een hartig hapje en kunnen de vragen nog eens besproken worden. We eindigen deze geanimeerde middag met de eindstand van de quiz en de verloting. Deze dag is voor leden van de Seniorenvereniging Kanaalzone geheel gratis.
Gelieve bij aanmelding uw voornaam en achternaam te vermelden. Dit i.v.m. de quiz. Het is ook raadzaam een pen mee te nemen. Hopelijk kunnen we deze middag veel leden begroeten! 17.00 uur: Afsluiting. Leden van de Seniorenvereniging Kanaalzone hebben gratis toegang, niet-leden betalen € 7,50.
Aanmelden via de mail rienderegt@zeelandnet.nl of via de website.

13 April: Jaarvergadering

geen plaatje beschikbaar Yves Bianco heeft al 30 jaar ervaring als schlagerzanger. Zijn zangcarrière begon in 1989 in het soundmixcircuit met een nummer van Luc Steeno, getiteld ‘Ik mis je elke dag’. In februari 1990 kwam zijn eerste single op de markt, die hem wat plaatselijke bekendheid gaf via de regionale zender AVS. In december van dat jaar volgde zijn tweede single. In 1992 bracht hij een verzamelcassette uit met een tiental nummers. In 1993 werd de eerste single-cd met vijf nummers boven de doopvont gehouden. In 1996 was Yves te gast in het VRT-programma ‘Rosa & Modest’ en in 1997 was Yves te zien in het VTM-programma ‘Kriebels’. Ook in Nederland mocht Yves zijn talent tonen op de satellietzender ‘Veronica’ in 1999. Yves Bianco verzorgde ook talrijke voorprogramma’s van bekende artiesten, waaronder Willy Sommers, Paul Severs, Wendy van Wanten, Helmut Lotti, Eddy Wally en Corry Konings. Toen hij in 1999 zijn tienjarige carrière vierde, kwam het idee om een full-cd op de markt te brengen. Op die cd waren ook voor het eerst Duitse nummers te horen. Alhoewel hij al een tijdje Duitse nummers op het podium bracht. Het was ook de tijd dat Frans Bauer doorbrak in Nederland en Duitsland. Op verzoek van zijn fans werden twee Duitse nummers van Frans Bauer (Te Quiero en Die Schöne Mädchen von Sancto Domingo) op deze full-cd gezet. Tijdens de optredens brengt Yves Bianco een variatie van Nederlands- en Duitstalige schlagermuziek. Maar hij brengt ook Engelstalige muziek. Ambiance verzekerd!
De Jaarvergadering begint om 9.30 met eerst het huishoudelijke deel. Om ongeveer 12 uur volgt een broodmaaltijd met soep en daarna treedt Yves Bianco twee keer op, met in de pauze 2 keer gratis bingo voor de volle kaart en na het tweede optreden van Yves de loterij. De volledige informatie over deze middag kunt u lezen in de nieuwsbrief. Aanmelden kan ook via het aanmeldformulier.

De Belastingservice

geen plaatje beschikbaar De Belastingsservice bestaat uit een team van belastinginvullers die helpen bij het invullen van belastingaangiften en het aanvragen/wijzigen van Toeslagen. Op 20 april 2022 is er een invuldag voor onze leden belegd in de Halle. Informatie hierover vindt u in de nieuwsbrief van januari 2022.
Na deze invuldag kunt u eventueel altijd nog contact opnemen met ons ombudsteam: telefoonnummer 0115-565027, 06-40256578. Zo mogelijk zullen zij u dan verder op weg helpen.
Deze gratis service is alleen voor leden van de Seniorenvereniging Kanaalzone.

Voorbije Activiteiten

Busreis naar Antwerpen

In 2018 ging de busreis in het najaar naar Antwerpen. We kunnen wederom terugzien op een plezierige reis. We kregen het weer dat we verdienden en zeker tijdens de rondvaart door de Antwerpse haven was dat een prettige bijkomstigheid. We bezochten ’s middags het Red-Star Line museum. Dat was pas helemaal gerenoveerd en zag er prachtig uit. We kregen een indruk onder welke (soms erbarmelijke) omstandigheden miljoenen mensen naar Amerika en Canada vertrokken, in de hoop daar een beter leven te kunnen opbouwen (komt u dat verhaal in deze tijd ook zo bekend voor?). We mochten nog een uurtje in Antwerpen rondlopen, maar de meeste vermoeide lijven zochten een zonnig terras op. Toch wisten twee dames in dat uurtje nog een fraaie handtas te scoren. Die kunnen er van de winter tegen! De dag werd met een goede maaltijd afgesloten in Huyze Zorgvliet te Sint Niklaas. Goed om te weten: alle gemeentelijke musea in Antwerpen zijn op de laatste woensdag van de maand gratis te bezoeken. Dit museum valt daar ook onder.

geen plaatje beschikbaar

De gezellige fietstocht van 16 juni.

Omdat er op deze zaterdag heel veel andere activiteiten in de regio georganiseerd waren was het zeker niet heel druk, maar onze leden waren lovend over de route. (Sommigen zeiden zelfs dat ze stukken van de omgeving gezien hadden die voor hen helemaal nieuw waren). Het was een fijne dag, met lekker droog weer, en vele gezellige gesprekken aan de ronde tafel in de Halle. Jaap Overdulve heeft opnieuw leuke foto's gemaakt. Hier kunt u ze bekijken.

geen plaatje beschikbaar

Verslag van de busreis van 15 mei naar Westhoek.

Op dinsdag 15 mei jl. maakten we een busreis naar de Westhoek in België. Een streek met een rijke historie, onlosmakelijk verbonden met de gebeurtenissen in de 1e Wereldoorlog (De Grote Oorlog). De bus zat helemaal vol. We hadden een vakkundige chauffeur. Naast hem zat de gids. Deze man vertelde enthousiast over alles wat er te zien was en hij zorgde met zijn uitleg ook voor verdieping. Het was al lang geleden dat ik zoveel belangwekkende informatie over me heen gestrooid kreeg. Wat een bevlogen mens! En een dergelijke reis is sterk afhankelijk van de gids, daar valt of staat alles mee. En het stond als een huis! We hebben heel wat kunnen bewonderen. We bezochten de Britse begraafplaats Tyne Cot, maar ook de Duitse begraafplaats in Vladslo, met de bekende beeldengroep “Het treurende ouderpaar” van Käthe Kollwitz. Maar wat een verschil in sfeer tussen de Engelse begraafplaatsen en dit Duitse oorlogskerkhof. We volgden een stuk langs de IJzer en hielden even stil bij de Dodengang. Daarvoor hielden we halt bij de IJzertoren. De chauffeur zag ook kans ons door de Menenpoort te loodsen, met daarin de namen van zo’n 55.000 vermisten gebeiteld. Onvoorstelbaar….
We bezochten verder Hill 62, ook indrukwekkend. Gelukkig was er ook een wat luchtiger onderdeel: we bezochten koekjesfabriek Jules Destrooper en werden daar op een geestige manier rondgeleid. Niemand kwam ongeschonden langs het winkeltje. Na het bezoek woog de bus heel wat kilootjes zwaarder…. Natuurlijk werd de inwendige mens niet vergeten. ’s Morgens kregen we koffie met een koek waar je niet overheen kon kijken. De lunch bestond uit drie ruimbelegde broodjes en deze dag werd afgesloten met een smakelijk diner. Jawel, het was een vermoeiende dag, maar een dag waarop een ieder met plezier zal terug kijken.
Rien de Regt.

geen plaatje beschikbaar

Het was druk op de jaarvergadering.

18 April was een uitzonderlijk warme dag. De zon scheen uitbundig, het was heel warm in de Halle, maar toch zat de zaal vol. Onder het genot van een kopje koffie of thee met gebak werden eerst de verenigingszaken afgehandeld. Jannie de Roose werd herkozen. Anneke Langen werd benoemd als lid van het bestuur en als secretaris. De kascommissie rapporteerde dat de boeken voor het jaar 2017 goedgekeurd zijn. De voorzitter keek terug op het verenigingsjaar 2017 en we herdachten met een minuut stilte de leden die overleden waren. De voorzitter bedankte de bestuursleden en de vrijwilligers voor het vele werk dat elke keer weer door hen wordt verzet. Mevrouw Tannie van de Velde werd deze keer extra in het zonnetje gezet, omdat ze al jaren onze Nieuwsbrief in Terneuzen bij de leden in de brievenbus stopt. Toen was het tijd voor de lunch. Jetty had drie grote pannen heerlijke tomatensoep met heel veel balletjes gemaakt, wel rond de 500, en het was Jannie weer gelukt om ast in te slaan voor op het brood. Ondanks de warmte werd er smakelijk gegeten en er bleef niet veel over. Een van onze leden, Gea Trapman, trad een aantal keren op met een groot repertoire accordeon- liedjes. Dat zorgde gelijk voor een gezellige ambiance. Na de lunch was het griezelen met Piet Scheerders en Hans van Bellen. Piet vertelde over spraakmakende moordzaken uit de streek van rond de 19de eeuw. Van de duiveljager uit Koewacht die zijn vrouw mishandelde en vermoordde en die de laatste ter dood veroordeelde was in Zeeland. Hij vertelde over “De ijzingwekkende moord in Clinge”, een crime passionel en ten slotte de droevige historie van “het Moordhof.” Deze moorden hadden toendertijd zoveel teweeg gebracht dat er over verteld werd. Niet maar ene keer, maar iedere keer weer als mensen samen waren. De beste manier om dit te onthouden was er een lied van te maken op simpele melodie, zodat het meegezongen kon worden. Piet en Hans vertolkten deze liedjes op gevoelige wijze en er werd volop meegezongen. Het was een zeer geslaagde jaarvergadering en het was fijn om elkaar weer te zien en bij te praten. De foto's van deze middag zijn gepubliceerd op de info@dehalle-gregorius.nl.

10 januari 2018: Nieuwjaarsborrel en optreden Sonja & Jolanda

Op deze woensdagmiddag was er een gezellig samenzijn in De Halle te Axel. De voorzitter opende de bijeenkomst, en er was koffie, thee en gebak. Daarna werd de splinternieuwe website van onze vereniging gepresenteerd.

De middag werd opgeluisterd door het optreden van Sonja en Jolanda met hun show "De tijd van toen". Het was een heerlijke interactieve meezing- en luistervoorstelling met liedjes van toen. We hebben zo gelachen.
Na afloop was er voldoende tijd voor gezellig napraten, en werden de prijzen van de verloting uitgereikt.

De foto's van deze middag zijn gepubliceerd op de foto-pagina.