Geen foto beschikbaar...

Jaarvergadering 10 april 2024. Alleen voor leden.

geen plaatje beschikbaar Hierbij nodigt het bestuur u van harte uit voor het bijwonen van de jaarvergadering 2024. Deze jaarvergadering zal worden gehouden op woensdag 10 april a.s. in “de Halle” te Axel. Aanvang vergadering: 10.30 uur, zaal open om 10.00 uur. Einde: 16.45 uur.
We beginnen deze dag met het huishoudelijk gedeelte. Meer informatie hierover vindt u in de nieuwsbrief van maart.
Na het huishoudelijke gedeelte is het tijd voor een kopje heerlijke soep van Jetty en een broodmaaltijd.
Om kwart voor twee start het middagprogramma met een optreden van zanger Fons, uit Terneuzen. Hij doet niets liever dan Nederlandstalige liedjes ten gehore brengen. Zingen is zijn grote passie. Hij zal zeker voor de nodige ambiance zorgen. Na de pauze met een drankje en een hartig hapje is het tweede optreden van zanger Fons. Om ongeveer vier uur komen de lootjes op tafel en is de trekking van de loterij. Daarna is er nog even de gelegenheid om gezellig na te praten en om kwart voor vijf sluiten we deze gezellige dag af. Aanmelden kan met dit aanmeldformulier.

Busreis naar Noord-Brabant.

geen plaatje beschikbaar Op dinsdag 14 mei a.s. organiseren we in samenwerking met IXI Travel (Diederik Reizen) uit Assenede een leuke en gevarieerde busreis naar het mooie Brabantse land: Etten-Leur en Klundert. Het programma ziet er als volgt uit: We vertrekken om 8.15 uur bij de Halle in Axel. Vandaar rijdt de bus naar Terneuzen. Daar stappen de mensen op bij AH om 8.30 uur. We rijden naar Aspergedomein Santspuy in Etten-Leur. Gilbert en Loes Sweep beheren daar hun wijn- en aspergeboerderij. Hier kweken ze asperges en maken ze wijnen en likeur. Wij worden ontvangen met koffie/thee en een plakje cake. Er volgt ook een rondleiding en we kunnen proeven van een wijntje en een likeurtje. Zij hebben ook een boerderijwinkel, waar u kunt rondneuzen. Daar gebruiken we ook een uitgebreide lunch, die natuurlijk wordt geopend met…… aspergesoep.
Als we al deze indrukken hebben opgedaan en de buiken goed gevuld zijn, vertrekken we naar Klundert. Daar bezoeken we het Vlasserij- en Suikermuseum. In Zeeuws-Vlaanderen wordt nog steeds vlas geteeld en worden suikerbieten verbouwd. Maar hoe maak je van vlas de stof linnen? En welke weg legt de suikerbiet af, voordat het een suikerklontje is? Dat kunnen we allemaal zien in dit vlasserij- en suikermuseum. Er is ook tijd voor een drankje, dit drankje is voor eigen rekening. Na dit interessant bezoek wordt het tijd om weer richting Zeeuws-Vlaanderen te rijden. Maar we leggen natuurlijk eerst nog even aan om een hapje te eten. Dit diner gebruiken we bij Familyland in Hoogerheide. De drank is ook hier voor eigen rekening. Als alle bordjes leeggegeten zijn moet, moe maar hopelijk voldaan, de thuisreis weer worden aanvaard. We hopen dan rond de klok van negen uur onze thuishaven te bereiken. Wij kunnen u deze reis aanbieden voor de scherpe prijs van € 78,00 per persoon. De reis gaat alleen door bij voldoende deelname. En u weet: vol is vol!!! Gelieve u aan te melden voor zaterdag 13 april a.s. met dit formulier. U kunt het verschuldigde bedrag storten op rekeningnummer NL15RABO 0314082972 t.n.v. SVK onder vermelding van “busreis Noord-Brabant”.

Bingo!

geen plaatje beschikbaar Alle bingo's zijn in de Halle.
Behalve de kerstbingo zijn de bingo's van de SVK allemaal op de vierde vrijdag van de maand. Voor 2024: 26 januari, 23 februari, 22 maart, 26 april, 24 mei, 28 juni. De bingomiddagen zijn vrij toegankelijk. De zaal is open om 13.30 uur. De bingomiddag begint om 14.00 uur en eindigt om 16.30 uur (i.v.m. taxivervoer). Bingokaarten kosten € 1,50 per stuk (7 ronden); prijs koffie/thee: € 1,00.

De Belastingservice

geen plaatje beschikbaar De Belastingservice bestaat uit een team van belastinginvullers die helpen bij het invullen van belastingaangiften en het aanvragen/wijzigen van Toeslagen. Op 20 maart 2024 is er een invuldag voor onze leden belegd in de Halle. Informatie hierover vindt u in de nieuwsbrief van februari 2024.
Na deze invuldag kunt u eventueel altijd nog contact opnemen met ons ombudsteam: telefoonnummer 0115-565027, 06-40256578. Zo mogelijk zullen zij u dan verder op weg helpen. Deze gratis service is alleen voor leden van de Seniorenvereniging Kanaalzone.