Themamiddag 24 mei: presentatie Zonnebloem-Axel en muzikaal optreden Bennie de Vet

geen plaatje beschikbaar Seniorenvereniging Kanaalzone organiseert op 24 mei a.s. in De Halle te Axel Themabijeenkomst: uitleg over het werk van de Zonnebloem en muzikaal optreden Bennie de Vet.
Aanvang 13.30 uur, de zaal is open om 13.00 uur.
Einde: 17.15 uur.
De dames Marjan de Jonge en Mario Haanraads komen iets vertellen over het werk van ‘de Zonnebloem’. ‘De Zonnebloem’ stelt zich ten doel, met name door de inzet van vrijwilliger(st)ers, het welzijn te bevorderen van en hulp te bieden aan langdurig lichamelijk zieken, lichamelijk gehandicapten en lichamelijk hulpbehoevenden, vooral diegenen onder hen die dreigen te vereenzamen.
Voor het muzikale gedeelte zal troubadour Bennie de Vet uit Clinge voor de nodige ambiance zorgdragen.
Deze dag is gratis voor leden van de Seniorenvereniging Kanaalzone.
Niet-leden kunnen deze themabijeenkomst bezoeken voor de prijs van € 7,50. Koffie of thee met iets lekkers en drankje en hartig hapje inbegrepen. Aanmelden met email bij rienderegt@zeelandnet.nl of via de website.

Busreis Leijestreek.

geen plaatje beschikbaar Op dinsdag 16 mei a.s. organiseren we in samenwerking met IXI Travel (Diederik Reizen) uit Assenede een leuke en gevarieerde busreis naar de Belgische Leiestreek. Het programma ziet er als volgt uit: We vertrekken om 8.45 uur bij AH in Terneuzen. Vandaar rijdt de bus naar de Halle in Axel. Daar stappen we om 9.00 uur op.
We rijden naar familiebedrijf De Klok in Wichelen. Dit bedrijf is bekend om zijn likeuren en delicatessen met de smaak van vroeger. Daar worden we ontvangen met koffie en een degustatie. We bekijken de bedrijfsfilm en mogen proeven van een jenevertje. Vervolgens krijgen we een rondleiding in de productieruimte likeuren en het magazijn. Dan mogen we een glaasje advocaat proberen. Verder krijgen we uitleg over de chocolaterie en mogen we proeven van een praline. Hier worden we dus wel verwend.
Dan wordt het tijd om te denken aan de inwendige mens. Daarvoor rijden we naar Fermetje in Deinze. Daar krijgen we boterhammen met kaas en ham. De drank is voor eigen rekening. Als we volzet zijn rijden we naar Meigen en bezoeken daar atelier ’t Hoveke van pottenbakker Paul van Gompel. Ook daar zullen we warm onthaald worden met koffie en gebak. Daar krijgen we ook een rondleiding. Paul van Gompel is een internationaal gewaardeerde kleikunstenaar. In 2006 brak hij het wereldrecord pottenbakken. Nadat we al die informatie over ons uitgestort hebben gekregen, wordt het tijd om even de benen te strekken. Op eigen gelegenheid kunnen we het plaatsje Deinze ontdekken. De rivier de Leie kronkelt schilderachtig door dit stadje. Er zijn heel wat kleine winkeltjes en groene plekjes te vinden. Terrassen en gezellige kroegjes zullen zeker niet ontbreken. .
Als we al deze indrukken hebben opgedaan begint de maag te knorren. Voor de tweede maal gaan we richting restaurant Fermetje. Daar beleven we onze traditionele culinaire afsluiting. Er zal ons een heerlijk 3 gangendiner worden voorgeschoteld. Ook hier is de drank voor eigen rekening. Dan moet, moe maar hopelijk voldaan, de thuisreis weer worden aanvaard. We hopen dan rond de klok van half negen onze thuishaven te bereiken.
Wij kunnen u deze reis aanbieden voor de scherpe prijs van € 75,00 per persoon. De reis gaat alleen door bij voldoende deelname. En u weet: vol is vol!!! Gelieve u aan te melden voor woensdag 5 april a.s. via de website of het strookje uit de nieuwsbrief in te leveren bij: Rien de Regt, Molenstraat 27, 4571 EZ Axel

Bingo!

geen plaatje beschikbaar Alle bingo's zijn in de Halle.
Behalve de kerstbingo zijn de bingo's van de SVK allemaal op de vierde vrijdag van de maand. Voor 2023: 27 januari, 24 februari, 24 maart, 28 april, 26 mei, 23 juni, 28 juli, 25 augustus, 22 september, 28 oktober, 24 november, 6 december. De laatste bingo van het jaar is dus niet op een vrijdag, maar op een woensdag (kerstbingo). De bingomiddagen zijn vrij toegankelijk. De zaal is open om 13.30 uur. De bingomiddag begint om 14.00 uur en eindigt om 16.30 uur (i.v.m. taxivervoer). Bingokaarten kosten € 1,50 per stuk (7 ronden); prijs koffie/thee: € 1,00.

De Belastingservice

geen plaatje beschikbaar De Belastingsservice bestaat uit een team van belastinginvullers die helpen bij het invullen van belastingaangiften en het aanvragen/wijzigen van Toeslagen. Op 15 maart 2023 is er een invuldag voor onze leden belegd in de Halle. Informatie hierover vindt u in de nieuwsbrief van januari 2023.
Na deze invuldag kunt u eventueel altijd nog contact opnemen met ons ombudsteam: telefoonnummer 0115-565027, 06-40256578. Zo mogelijk zullen zij u dan verder op weg helpen. Deze gratis service is alleen voor leden van de Seniorenvereniging Kanaalzone.

Themabijeenkomst: wijnproeverij.

geen plaatje beschikbaar Er was jammer genoeg niet genoeg respons voor de wijnproeverij.
Deze activiteit gaat daarom niet door. In mei wordt een andere themamiddag gepland.