geen plaatje beschikbaar

Uitnodiging viering 50 jaar Halle.

Ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van de Halle heeft de Stichting Beheer Welzijnsaccommodaties Axel de groep Ambras gecontracteerd. Zij zullen een optreden verzorgen op donderdag 16 mei a.s. in cultureel centrum “de Halle”. Ook krijgen de bezoekers een kopje koffie/thee met een versnapering aangeboden.
Aanvang: 14.00 uur, einde 16.00 uur.
De Seniorenvereniging Kanaalzone heeft 150 vrijkaartjes gekregen.
Als u een vrijkaartje wilt bekomen kunt u dit melden bij de voorzitter van de SVK: Rien de Regt. Telefoon: 06-51084943, e-mail: rienderegt@zeelandnet.nl. Wees er snel bij, want “op is op”.
geen plaatje beschikbaar

De busreis 14 mei naar de Porceleyne Fles en Den Haag is al volgeboekt.

Om 7.15 uur vertrek van De Halle en 7.30 vertrek AH Terneuzen. De reis gaat naar De Porceleijne Fles in Delft (zie: www.royaldelft.com). We worden ontvangen met koffie/thee en een stroopwafel. Daarna rondleiding in De Porceleijne Fles en een bezoek aan de showroom. In dit museum maakt u kennis met Royal Delft. Dit is de enige in Delft overgebleven producent van Delfts Blauw sinds de 17e eeuw. U kunt genieten van het Delfts Blauw aardewerk zoals dat de laatste eeuw is geproduceerd: serviesgoed, vazen, tegels, sieraden, enz.
Na de rondleiding is het tijd voor een lekkere lunch: broodjes en koffie of thee in Gasterij ’t Karrewiel in Delft. Dan gaat de reis naar Den Haag, waar tijdens een rondrit de gids vertelt over de koninklijke en culturele hoogtepunten van Den Haag. Om ongeveer half 4: vrij uurtje in de stad. Even een winkeltje in duiken of genieten van een drankje op een zonnig terras tot half 5 want dan vertrekt de bus naar Hoogerheide voor het diner in Familyland. Voorziene aankomst Axel/Terneuzen 20.45.
Tijden bij benadering, (kleine) wijzigingen voorbehouden.
Wij kunnen u deze reis aanbieden voor de scherpe prijs van € 60,00 per persoon.

Themamiddag van 7 februari was zeer de moeite waard.

geen plaatje beschikbaar geen plaatje beschikbaar
Eerste foto: Marieke Henselmans. Tweede foto: Ilja Verstraten.
Er was een grote opkomst op deze themamiddag met serieuze onderwerpen, gepresenteerd door twee zeer gepassioneerde vakvrouwen.
Marieke Henselmans gaf het advies bij een overlijden niet gelijk de uitvaartverzorger te bellen, maar eerst te overleggen met familie of goede vrienden. Bij een overlijden loopt je hoofd om en helpt het om heldere adviezen te krijgen over de stappen die je zou kunnen nemen en waar je dan op moet letten. Nog beter is van te voren een uitvaart al vast te leggen. Ze heeft een boek hierover geschreven: "Laat je niet kisten door de commercie", met een werkboek om zelf in te vullen, vol tips en nuttige informatie. Het boek en werkboek waren met korting te koop na de presentatie en er was zoveel animo voor dat het werkboek uitverkocht raakte.

Ilja Verstraten heeft ons ontroerd toen ze vertelde over de uitvaart van haar broer en hoe ze jarenlang haar verdriet weggestopt had. Er waren zoveel mensen op de uitvaart: 700, maar door het verdriet wist ze niet meer wie er bij geweest waren. Foto's hadden haar kunnen helpen. Op Ilja's foto's is het verdriet wel te zien, maar dit wordt niet benadrukt. Het gaat om de kracht van troost en verbondenheid: een gebaar, een hand op een schouder, een ritueel.
Foto's zijn ook een laagdrempelige manier om de uitvaart later weer bespreekbaar te maken en op die manier te helpen het verdriet te verwerken. Ilja maakt op onopvallende wijze foto's met lichtgevoelige apparatuur zodat flitsen niet nodig is. Meer informatie is te vinden op haar website. Zoek op Ilja Verstraten Afscheidsfotografie.

geen plaatje beschikbaar geen plaatje beschikbaar geen plaatje beschikbaar

Geslaagd najaarsbuffet in sfeervol versierde Halle.

De zaal was door Chantal van Maren en haar medewerkers van "de Halle" mooi versierd in kerstsfeer. Het regende die dag pijpenstelen en na het ophangen van de jassen was het extra genieten van de gezelligheid binnen. Eerst werden er drankjes geserveerd en was er volop gelegenheid om gezellig bij te praten met bekenden. Het menu was "Vlaamse smaken" en bij het koud buffet, met onder andere beenhamsalade, gemarineerde drumsticks, gevuld ei, en Vlaamse vleespaté werd bruin en wit Vlaams vloerbrood geserveerd. Daarna een warm buffet met onder andere vispannetje, gebakken krieltjes, beenham, satévlees in pindasaus. Het dessert van mousse van Belgische Callebautchocolade was een heerlijke afsluiter.
Helaas kon onze fotograaf Jaap Overdulve er niet bij zijn om foto's te maken. Door de drukke voorbereidingen voor het diner was de webmaster vergeten haar camera mee te nemen, dus de foto's zijn met de gsm gemaakt. Het haalt het niet bij de foto's van Jaap, natuurlijk, maar het geeft een klein beetje een idee van de sfeer.
geen plaatje beschikbaar

De feestmiddag van 7 november was een groot succes.

Het regende buiten, maar in de Halle scheen de zon. Sandra Mooy en geluidsman Peter kwamen helemaal uit de kop van Noord-Holland om ons een leuke middag te bezorgen. De muziek die Peter produceerde was ingespeeld door muzikanten en dat was goed te horen; het was van uitstekende kwaliteit! Gezellige meezingers werden afgewisseld door gevoelige liedjes die speciaal voor Sandra geschreven zijn. Er was volop interactie met het publiek en met Peter. Op de foto is te zien dat er genoeg te lachen viel. De opzet in de grote zaal van "de Halle" was een beetje anders dan voorheen. Ontvangst was in de foyer en in de pauze gingen bijna alle bezoekers ook naar de foyer voor een hapje en een drankje. Door Chantal en de vriendelijke dames van de bediening werd alles daar goed geregeld. Er waren volop bitterballen en drankjes naar keuze. Na de pauze was er een verrassingsoptreden van Leo Simoskie met Sandra met luide goedkeuring van de aanwezigen. Na een drietal mooie liedjes hervatte Sandra Mooy haar optreden. Aan het eind van het optreden zong ze "Mag ik dan bij jou", maar ze wilde geen afscheid nemen van haar publiek met een emotioneel lied. Peter zette daarop "O, wat ben je Mooy" in en de stemming in de zaal sloeg gelijk om in gelach. Een medley met liedjes van de zestiger jaren was de échte afsluiting.
Het zou geen feestmiddag zijn zonder foto's van Jaap. Hier zijn de foto's te bekijken. Zonder tekst deze keer, want de foto's spreken voor zichzelf en laten goed de sfeer van de middag zien.
geen plaatje beschikbaar

Bedankt, Rabobank en leden van de Rabobank!

Ook dit jaar deden wij weer mee met de Clubkas Campagne van de Rabobank. Wij waren heel blij met de stemmen en de bijdrage. Wij hebben hiervoor een draadloze microfoon aangeschaft die goed van pas zal komen bij alle activiteiten. De Rabobank en de leden van de Rabobank worden hartelijk bedankt!