Fietstocht.

geen plaatje beschikbaar Op woensdag 3 juli j.l. stond onze fietstocht op het programma. Alhoewel het ’s ochtends wel aan de frisse kant was, werd het wat later toch een prima fietsweertje. In totaal noteerden we 225 deelnemers. De ontvangen complimenten over de route welke we na afloop ontvingen deden ons goed en de gratis wafel welke men ontving liet men zich goed smaken. Eén van de deelnemers vond het jammer dat de krokussen welke men begin dit jaar had geplant niet meer zichtbaar waren. Dat had volgens hem de route langs het traject van de Dodendraad nog prachtiger gemaakt. Samengevat: het was een prachtige dag welke ons als organisator veel voldoening gaf.
Uiteraard zou zo'n dag niet mogelijk zijn zonder de hulp van onze vele vrijwilligers. Alle vrijwilligers die hun steen(tje) hebben bijgedragen worden van harte bedankt!

Activiteiten Najaar 2019

geen plaatje beschikbaar Wat staat er op de agenda?
Op 23 augustus zijn er mooie prijzen te winnen op de bingo in de Halle. Heeft u niets gewonnen, dan heeft u toch een gezellige middag gehad. De zaal is open om 13.00 en de bingo begint op 13.30. Voor 1 euro krijgt u een kopje thee of koffie met iets lekkers erbij geserveerd. De plankjes kosten 1,50 per stuk en er worden 7 ronden gespeeld.
Op 11 september organiseert de SVK een themamiddag over valpreventie en kunnen we daarna genieten van de muziek van Luciano. Er is ook weer een busreis georganiseerd. Deze keer gaan we naar het Watersnoodmuseum op donderdag 3 oktober. De busreizen zijn erg populair en u weet het: vol is vol. Op 7 november gaan we gezellig bowlen in de Bourgondiër. Informatie over deze activiteiten vindt u hier.

Jaarvergadering 2019.

geen plaatje beschikbaar Op woensdag 17 april jl. vond de jaarvergadering plaats. Eén van de onderdelen daarvan was de bestuursverkiezing. Dick Boon was periodiek aftredend en stelde zich niet herkiesbaar. Hij gaat door als vrijwilliger. In zijn plaats werd met algemene stemmen Bram van de Velde gekozen. Jetty van Dorsselaer was ook periodiek aftredend en zij stelde zich wel herkiesbaar. Ook zij kreeg de volle steun van de ledenvergadering. Sonja de Moor trad af als lid van de kascommissie en Ankie Boon werd in haar plaats gekozen. Bestuur en vrijwilligers hadden weer voor een goede maaltijd gezorgd. Daarna nam Zuinige Maria plaats op het podium en zij zorgde er voor dat de mensen schuddebuikend van het lachen op hun stoel zaten. Maria bleek slechte tijden meegemaakt te hebben en daarom heeft ze nogal moeite zich aan te passen aan de hedendaagse leefstijl. Maria’s zuinige eigenschap maken haar lachwekkend, maar toch even bedenken hoe de moeders van vroeger “recycleerden”, nog voor het woord werd uitgevonden. We kijken met veel plezier terug op deze dag. Jaap heeft weer vele leuke foto's gemaakt. Deze zijn hier te bekijken.

Voorjaarsbrunch.

geen plaatje beschikbaar Op 28 maart werden opnieuw de lange tafels gedekt in de Halle. Deze keer, op verzoek van de leden, voor een voorjaarsbrunch. Meer dan 100 leden schoven aan voor een heerlijke maaltijd geregeld door de medewerkers van Bucky's Catering uit Terneuzen.
Het kopje champignonsoep werd uitgeserveerd aan tafel en daarna was er aan het buffet een ruime keuze uit onder andere: gerookte zalm, peertjes met krabsalade, gemarineerde drumstick, beenhamsalade met frisse geen plaatje beschikbaar augurk en natuurlijk ook stokbrood met kruidenboter.
Na al dit lekkers waren er verschillende bavarois met diverse sauzen als dessert. Op de foto rechts is te zien dat Jetty er weer goed in geslaagd was om mooie prijzen bij elkaar te zoeken voor de loterij en voor de twee gratis rondjes bingo. Het was heel leuk om elkaar weer te zien en te spreken en iedereen ging voldaan naar huis. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Themamiddag van 7 februari was zeer de moeite waard.

geen plaatje beschikbaar geen plaatje beschikbaar
Eerste foto: Marieke Henselmans. Tweede foto: Ilja Verstraten.
Er was een grote opkomst op deze themamiddag met serieuze onderwerpen, gepresenteerd door twee zeer gepassioneerde vakvrouwen.
Marieke Henselmans gaf het advies bij een overlijden niet gelijk de uitvaartverzorger te bellen, maar eerst te overleggen met familie of goede vrienden. Bij een overlijden loopt je hoofd om en helpt het om heldere adviezen te krijgen over de stappen die je zou kunnen nemen en waar je dan op moet letten. Nog beter is van te voren een uitvaart al vast te leggen. Ze heeft een boek hierover geschreven: "Laat je niet kisten door de commercie", met een werkboek om zelf in te vullen, vol tips en nuttige informatie. Het boek en werkboek waren met korting te koop na de presentatie en er was zoveel animo voor dat het werkboek uitverkocht raakte.

Ilja Verstraten heeft ons ontroerd toen ze vertelde over de uitvaart van haar broer en hoe ze jarenlang haar verdriet weggestopt had. Er waren zoveel mensen op de uitvaart: 700, maar door het verdriet wist ze niet meer wie er bij geweest waren. Foto's hadden haar kunnen helpen. Op Ilja's foto's is het verdriet wel te zien, maar dit wordt niet benadrukt. Het gaat om de kracht van troost en verbondenheid: een gebaar, een hand op een schouder, een ritueel.
Foto's zijn ook een laagdrempelige manier om de uitvaart later weer bespreekbaar te maken en op die manier te helpen het verdriet te verwerken. Ilja maakt op onopvallende wijze foto's met lichtgevoelige apparatuur zodat flitsen niet nodig is. Meer informatie is te vinden op haar website. Zoek op Ilja Verstraten Afscheidsfotografie.

geen plaatje beschikbaar geen plaatje beschikbaar geen plaatje beschikbaar

Geslaagd najaarsbuffet in sfeervol versierde Halle.

De zaal was door Chantal van Maren en haar medewerkers van "de Halle" mooi versierd in kerstsfeer. Het regende die dag pijpenstelen en na het ophangen van de jassen was het extra genieten van de gezelligheid binnen. Eerst werden er drankjes geserveerd en was er volop gelegenheid om gezellig bij te praten met bekenden. Het menu was "Vlaamse smaken" en bij het koud buffet, met onder andere beenhamsalade, gemarineerde drumsticks, gevuld ei, en Vlaamse vleespaté werd bruin en wit Vlaams vloerbrood geserveerd. Daarna een warm buffet met onder andere vispannetje, gebakken krieltjes, beenham, satévlees in pindasaus. Het dessert van mousse van Belgische Callebautchocolade was een heerlijke afsluiter.
Helaas kon onze fotograaf Jaap Overdulve er niet bij zijn om foto's te maken. Door de drukke voorbereidingen voor het diner was de webmaster vergeten haar camera mee te nemen, dus de foto's zijn met de gsm gemaakt. Het haalt het niet bij de foto's van Jaap, natuurlijk, maar het geeft een klein beetje een idee van de sfeer.
geen plaatje beschikbaar

De feestmiddag van 7 november was een groot succes.

Het regende buiten, maar in de Halle scheen de zon. Sandra Mooy en geluidsman Peter kwamen helemaal uit de kop van Noord-Holland om ons een leuke middag te bezorgen. De muziek die Peter produceerde was ingespeeld door muzikanten en dat was goed te horen; het was van uitstekende kwaliteit! Gezellige meezingers werden afgewisseld door gevoelige liedjes die speciaal voor Sandra geschreven zijn. Er was volop interactie met het publiek en met Peter. Op de foto is te zien dat er genoeg te lachen viel. De opzet in de grote zaal van "de Halle" was een beetje anders dan voorheen. Ontvangst was in de foyer en in de pauze gingen bijna alle bezoekers ook naar de foyer voor een hapje en een drankje. Door Chantal en de vriendelijke dames van de bediening werd alles daar goed geregeld. Er waren volop bitterballen en drankjes naar keuze. Na de pauze was er een verrassingsoptreden van Leo Simoskie met Sandra met luide goedkeuring van de aanwezigen. Na een drietal mooie liedjes hervatte Sandra Mooy haar optreden. Aan het eind van het optreden zong ze "Mag ik dan bij jou", maar ze wilde geen afscheid nemen van haar publiek met een emotioneel lied. Peter zette daarop "O, wat ben je Mooy" in en de stemming in de zaal sloeg gelijk om in gelach. Een medley met liedjes van de zestiger jaren was de échte afsluiting.
Het zou geen feestmiddag zijn zonder foto's van Jaap. Hier zijn de foto's te bekijken. Zonder tekst deze keer, want de foto's spreken voor zichzelf en laten goed de sfeer van de middag zien.
geen plaatje beschikbaar

Bedankt, Rabobank en leden van de Rabobank!

Ook dit jaar deden wij weer mee met de Clubkas Campagne van de Rabobank. Wij waren heel blij met de stemmen en de bijdrage. Wij hebben hiervoor een draadloze microfoon aangeschaft die goed van pas zal komen bij alle activiteiten. De Rabobank en de leden van de Rabobank worden hartelijk bedankt!